A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 18 perc

Ford Bronco átalakulás: az El Bandito off-road szörnyeteg

Közelről ismerhetjük meg az 1000 lóerős El Bandito Broncót, amely a sivatagi gyorsasági és a sziklamászó versenyek kihívásait ötvözi forradalmi technológiákkal és brutális erővel.

Az amerikai off-road világ egyik legizgalmasabb szörnyetege, az El Bandito, egy 1000 lóerős Ford Bronco átépítés, amelyet a Funhav Off-Road készített egy előszériás példányból, amelyet eredetileg a zúzdába szántak. Ezt a vad járművet Lauren Healey, a King of the Hammers kétszeres, az Ultra Four verseny ötszörös bajnoka mutatja be lelkesen, részletesen elmesélve, mi teszi különlegessé ezt a négykerekű bestiát. Néhány szempontból az El Bandito ötvözi a prémium előfutókat, az Ultra4 versenyautókat, a trófeateherautókat és a szériagyártású Broncót. A jármű négykerék-hajtású, különleges futóművekkel, intelligens felfüggesztési rendszerrel és masszív 42 colos Nitto Trail Grappler abroncsokkal van felszerelve, emellett egy rendkívül erős, Whipple kompresszoros Ford Performance Raptor R motor hajtja. A beszélgetés során szóba kerülnek a terepversenyzés kihívásai, a különböző futómű- és hajtáslánc-megoldások, valamint az, hogyan lehet egy ilyen autót egyszerre sivatagi gyorsasági és sziklamászó szakaszokra is alkalmassá tenni. Külön érdekesség, hogy a jármű vázát, felfüggesztéseit, váltóját és hajtását is átdolgozták, hogy bírja a brutális igénybevételt, miközben néhány szériagyári Bronco alkatrészt is megőriztek. Felmerül a luxus és a durva hasznosság keveredésének kérdése, valamint az, hogy mennyiben járulnak hozzá az ilyen egyedi fejlesztések a szériamodellek fejlődéséhez. Az El Bandito példáján keresztül betekintést kaphatunk a terepversenyzés extrém világába, ahol a határokat leginkább az emberi kitartás és a mérnöki kreativitás szabja meg.