Az Exodus készítőcsapatával folytatott beszélgetés során betekintést nyerünk egy új, nagyszabású sci-fi szerepjáték univerzumának kulisszatitkaiba. A fejlesztők megosztják, hogyan törekszenek arra, hogy olyan világot alkossanak, amely évtizedekkel később is meghatározó lesz a műfajban, és túlszárnyalja a korábbi alkotásaikat.
Különös hangsúly kerül a döntéshozatal mechanikájára: a játékosok mikro- és makrodöntéseken keresztül alakíthatják karakterük, June sorsát, miközben a fénysebesség közeli űrutazás okozta idődilatáció drámai következményekhez vezethet. Ezek a választások akár a karakterek közötti kapcsolatokra, románcokra és a hazahagyott világ sorsára is kihatnak.
Megismerkedhetünk a fontosabb segítőtársakkal, akik között nemcsak emberek, hanem intelligens állatok is helyet kapnak – például egy saját mech-öltözettel rendelkező polippal. Szó esik a játék innovatív párkapcsolati rendszeréről, amely túlmutat a klasszikus példákon, és a hosszú távollét, valamint az idő múlásának hatásaival is számol.
Egy másik izgalmas témakör a „celestials” létforma bemutatása: olyan transzhumán civilizációk, amelyek az emberi evolúció következő lépcsőfokát képviselik, és új kihívások elé állítják a játékosokat. Továbbá szóba kerülnek inspirációs források, például a Mass Effect, az Interstellar és több meghatározó sci-fi mű. Kiemelkedő érdekesség, hogy Matthew McConaughey is fontos szerepet kap a játékban, újfajta karakterdinamikát nyújtva.









