A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 11 perc

Firebreak: káoszkaland háromfős csapatoknak a Control világában

A Firebreak, a Remedy új kooperatív shootere a Control univerzumba visz minket, ahol szokatlan pályák, kreatív specializációk és káosz vár háromfős csapatokra.

A Remedy vadonatúj játéka ezúttal a kooperatív multiplayer világában próbál szerencsét: a Firebreak a Control univerzumában játszódik, az ikonikus „Oldest House” titokzatos tereiben. A játékosok a Federal Bureau of Control karbantartó csapatának tagjaiként vágnak neki a káoszba süllyedt létesítménynek, hogy háromfős csapatokban helyreállítsák a rendet.

Változatos felszerelések, elektromos, vizes és szerelő specializációk, valamint saját karakterosztályok kínálnak különféle játékmeneti lehetőségeket. A játékmenet egyszerre idézi a Hell Divers 2 humorát, a Deep Rock vagy a Powerwash Simulator munkahelyi hangulatát, illetve a Left 4 Dead újrajátszható akcióját. A pályák minden alkalommal eltérő célt és akadályokat tartogatnak, miközben különleges „korrumpált” tárgyak tovább színesítik a kihívásokat.

A különféle szinergiák és a pályákon bonyolódó káosz felfedezésre váró élményei mellett érdekes kérdés, hogy vajon mennyire talált rá a Remedy az új ösvényére a multiplayer világban—és hogy a játékosok meddig élvezik a végtelennek tűnő karbantartói feladatokat és harcokat. Milyen kompromisszumokat jelent, ha egy erőteljesen sztorialapú csapat áttér az élményközpontú, többször újrajátszható kooperatív játékmenetre? Hogyan befolyásolja a visszafogott tutorial és a kommunikációs lehetőségek hiánya a kezdő játékosok élményét? Ezt mind érdemes mérlegelni.

Technikai oldalról nagyobb hibákat ritkán tapasztalni, de a játékmenet idővel repetitívvé válhat, a tartalomfeltárás és képességfejlesztés pedig szolid időbefektetést vár el a játékosoktól. A vizuális világ és az atmoszféra a Control-rajongóknak sok apró finomságot tartogat, de a kívülállók számára is egyedi, kissé groteszk és humoros stílussal rukkol elő.