Az ázsiai piacon egyre jelentősebb szerepet kapnak a határokon átnyúló fizetések, azonban a régió fizetési rendszerei továbbra is rendkívül fragmentáltak. Míg Európában a kártyás fizetések dominálnak, és az integráció egyszerűbb, addig Délkelet-Ázsiában számos eltérő applikáció, QR-kódos megoldás, illetve alternatív fizetési módszer van jelen.
A beszélgetés középpontjában az indonéziai Xendit áll, amelyet gyakran „Ázsia Stripe-jaként” emlegetnek. A cég fő célja a gyors és egyszerű fizetési megoldások integrálása azokon a piacokon, ahol sokan bankszámlával sem rendelkeznek, viszont online vásárolnak például Facebookon vagy Instagramon keresztül. A szereplők kihívásként említik a lokalizációt, azaz minden egyes bankhoz és digitális pénztárcához való egyedi kapcsolódás szükségességét, valamint a szoros együttműködést a helyi partnerekkel és a szabályozói kihívásokat.
Szóba kerülnek a legújabb trendek: a QR-kódos fizetés mellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a stabilcoinok, mint lehetséges olcsó és gyors alternatívák a vállalkozások közötti, határokon átnyúló tranzakciók esetében. Szintén érdekes kérdésként merül fel, hogy a fintech cégek a jövőben mennyire tudnak fogyasztói piacokra is belépni, illetve mi lehet az innováció útja ott, ahol a hagyományos kártyák nem tudtak elterjedni.
A műsorban felszínre kerül az is, milyen tanulságokat hozott a kriptovalutákkal való múltbeli kísérletezés, valamint a mesterséges intelligencia bevezetése a mindennapi működés automatizálásába. Végül a globális terjeszkedés, a latin-amerikai piacok és az ügyfélvezérelt innováció fontossága is előtérbe kerül.










