A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 42 perc

Final Fantasy Tactics: Klasszikus új köntösben és modern játékelemekkel

Bemutatjuk, hogyan újult meg a Final Fantasy Tactics egy modernizált változatban: kétféle játékmóddal, új grafikai megoldásokkal, minőségi fejlesztésekkel és karaktergazdag, politikai indíttatású történettel.

Egy klasszikus stratégiai szerepjáték modernizált változatát vizsgáljuk meg, amely két verzióban érkezik: az eredeti játékhoz hű, minimális kiegészítésekkel, valamint egy látványosabb, számos minőségi fejlesztéssel kibővített, modern változatban. Ezek közé tartozik a javított grafika, az átdolgozott felhasználói felület, a teljes angol szinkron és több kényelmi funkció, mint például az automatikus mentés lehetősége.

A recenzió különös hangsúlyt fektet a 100%-os végigjátszás részleteire: hogyan lehet minden titkos karaktert – például a Final Fantasy VII-ből ismert Cloudot – megszerezni, vagy kimaxolni a különböző szakmákat és speciális képességeket. Felmerül, miben tér el az új kiadás a korábbi War of the Lions verziótól: mely karaktereket és tartalmakat hiányolhatnak a rajongók, valamint hogyan módosult a játék nehézsége és fejlődési rendszere.

Izgalmas kérdés, hogyan formálja a történetet a sors és a hatalom harca Ivalice világában, ahol a középkori társadalmi rétegek, egy régi háború, valamint arisztokraták és egyszerű emberek közötti konfliktus generál feszültséget. A fiktív ország hátterében politikai intrikák és személyes tragédiák sorával szembesülhetünk, miközben a játék két főszereplője, Ramza és Delita útjai kereszteződnek.

A rendszer mélységét a szakmák, felszerelések, tapasztalati pontok és toborozható karakterek összetett rendszere adja. A harcrendszer számos különleges mechanikát vonultat fel: állapoteffektek, a zodiákus jelek rejtett hatásai, valamint a stratégiai pozicionálás mind-mind befolyásolják a küzdelmet. Eközben fontos szerepet kapnak az olyan rejtett kihívások is, mint az opcionális dungeon végjátékának megszelídítése, vagy ritka képességek elsajátítása.

Felmerülnek kérdések a klasszikus és a modern játékmenet közötti különbségekről: mennyiben teszik könnyebbé (vagy nehezebbé) az új fejlesztések a végigjátszást? Milyen kompromisszumokat jelent bizonyos funkciók vagy tartalmak elhagyása? És vajon mennyire éri meg beszerezni a jelentősen modernizált, de magasabb árú kiadást egy klasszikus játék esetében?