Ez az átfogó ismertető feltérképezi a Final Fantasy 12: The Zodiac Age világát és annak különbségeit az eredeti, 2006-ban megjelent kiadáshoz képest.
Az elemzés kitér a játék általános fejlesztéseire, mint a sebességnövelés, az automatikus mentés, a vizuális és audio tuningok, a modernizált harcrendszer és a job rendszer, mely révén minden karakter egyedi szerepkörhöz kötött. Ezek a változtatások izgalmas kérdéseket vetnek fel a fejlődési rendszerek rugalmasságáról és arról, hogy mennyiben változtatják meg a játékélményt.
Az ismertető hangsúlyozza a világot átható politikai, háborús és misztikus szálakat, a két birodalom harcát, valamint a főhősök, köztük Vaan és Ashe, személyes kapcsolódási pontjait a történethez. Felmerül a kérdés, mennyire hatásosak a karakterek motivációi és mennyire válnak el a Star Wars ihlette elemek az eredetitől.
Részletes bemutatást kapnak az új opciók, mint a „trial mode”, a new game+ és a new game–, valamint a különleges felszerelések megszerzésének módszerei. Izgalmas téma, hogy ezek az újdonságok megkönnyítik-e vagy inkább túlságosan leegyszerűsítik a játékmenetet.
A szerző kitér a harcrendszer automatizált, „gambit” rendszerére, amely megosztja a közösséget: egyesek szerint stratégiai mélységet ad, mások szerint monotonná teheti a harcot. A különböző fő- és opcionális ellenfelek meghódítása tovább árnyalja a játékos stratégiát, míg a felszerelések és képességek körüli véletlenszerű elemek felvetik a szerencse szerepének kérdését.
Felszínre kerülnek továbbá azok a fejlesztések, amelyek a játékélményt „élőbbé” vagy épp sterilebbé teszik a világot, különös tekintettel arra, milyen hatása van annak, ha a varázslatok és képességek megszerzése randomizált elemekre és kevesebb kereskedőre épül. Egyéni történetek, emlékek és az apai kapcsolat is témává válik a háttérben, ezzel érzelmi színt adva a játékélménynek.