Az SF90XX egy új korszakot nyit a Ferrarinál, mint a márka egyik legradikálisabb, pályára szánt, mégis közúton is használható szuperautója. Az autó az árát és a korlátozott darabszámát tekintve a ritkaság, exkluzivitás és teljesítmény szentháromságának felsőfokát képviseli. Az 1000 lóerőt meghaladó teljesítmény, a hibrid hajtáslánc és a legmodernebb aerodinamikai fejlesztések együttesen teszik igazán különlegessé a modellt.
Érdemes megfigyelni, hogy az SF90XX nem csupán tovább feszegeti a Ferrari sportautó-koncepciójának határait, hanem a versenypályai gyökereit is megjeleníti egy utcán használható formában. Az autó részletesen kidolgozott aerodinamikai elemeket, valamint különleges dizájnmegoldásokat kínál, például a 30 éve először alkalmazott fix hátsó szárnyat. Az új karbonszálas és Alcantara belső tér teljesen átadja a pályaélményt, a luxust szinte teljesen háttérbe szorítva.
A videó érdekessége, hogy számos innovatív megoldásra – például az elektromos hátsó ablakra, az integrált kezelőfelületekre vagy a digitális visszapillantóra – világít rá. A műszerfal és az ergonómia kialakítása maximálisan a vezető élményét helyezi középpontba, miközben a súlycsökkentési törekvések extrémek, hiszen mindent az autó funkcionális használhatóságának rendelnek alá.
Felmerül a kérdés: mennyit ad hozzá a vezetési élményhez az SF90XX a „mezei” SF90 modellekhez képest? Vajon a kompromisszummentes teljesítmény és menetteljesítmény mennyire illeszthető a mindennapos használathoz úgy, hogy közben egyedi autóipari örökséget testesít meg?