A Ferrari 296 Speciale új szintet jelent a vezetési élmény terén, legalábbis a gyártó ezt állítja. Az ikonikus Fiorano tesztpályán végzett próba során derül ki, milyen extrém fejlesztéseket alkalmazott a Ferrari annak érdekében, hogy a pályára szánt modell a legendás elődök sorába illeszkedjen.
Az autó műszaki részletei lenyűgözőek: egy 3 literes, turbós V6-os hibrid hajtáslánc, amely 868 lóerőt mozgósít. A teljesítménynövekedés részben a 296 Challenge versenyautóból átemelt fejlesztéseknek köszönhető; a könnyűszerkezet, a titánalkatrészek, valamint a fejlett aerodinamikai megoldások mind azt célozzák, hogy a Speciale még agilisabb és gyorsabb legyen, mint az alapmodell.
Belsejében minimalista, versenyorientált dizájnt találunk, karbonszálas és Alcantara anyagokkal, egyedileg kialakított ajtópanelekkel és csökkentett szigeteléssel. A vezetési módok között újdonság a ‘Qualify’ üzemmód, amely extra teljesítményt ad, míg az elektromos hajtású üzemmód lehetővé teszi a hangtalan közlekedést is. Érdekes kérdés, hogy a rendkívül bonyolult elektronika és a fejlett szabályzórendszerek mennyiben emelhetik vagy éppen csökkenthetik a tényleges vezetési élményt.
A pályán és közúton nyújtott viselkedés összehasonlítása során kiderül, hogy az autó kifinomult rugózása, gyors váltója és hatékony fékrendszere mennyire járul hozzá a használhatósághoz és az örömfaktorhoz. Vajon képes egy új vérvonalú Ferrari egyszerre nyers pályagépként és a hétköznapokban is élvezetes sportautóként működni?











