Az új Ferrari 12Cilindri érkezése óriási visszhangot keltett az autóiparban, hiszen egy különleges, több évtizedes hagyományt folytat modern dizájnnal és technológiával. A sportautó lelke az F140-es V12-es szívómotor, amely az Enzo és az 812 utódmodellekből is ismert, most még erősebb, mintegy 820 lóerős teljesítménnyel.
Sok autórajongó arra számított, hogy a Ferrari végleg lemond a klasszikus V12-ről, és helyét átveszik a kisebb, elektromosított erőforrások. Ehelyett a Dodici Cilindri megmaradt a hagyományos receptnél, miközben új, 8 sebességes duplakuplungos váltót is kapott. A dizájn egyszerre vonzó és vitatott: egyes részletei, például a fekete panelek vagy a fényezetlen első rész, nosztalgikus utalásokat hordoznak, mások viszont meglepőek lehetnek első ránézésre.
Belső tere luxust és technológiai innovációt sugároz. Minden jelentős funkció, beleértve a vezetési módokat és a kijelzők vezérlését, a kormányra került, hogy a sofőr minden műveletet könnyen elérjen vezetés közben. A digitális műszerek és az utasoldali kijelzők tovább fokozzák a high-tech érzetet.
Az új Ferrari nemcsak teljesítményével, hanem személyre szabhatóságával és exkluzivitásával is kiemelkedik – egyedi opciós csomagjával akár a 600-700 ezer dolláros árszintet is elérheti. Felmerül hát a kérdés: vajon megéri-e ez a kivételes műszaki tudás és presztízs ekkora befektetést? És mennyiben formálja át a Ferrari legendás V12-es modelljeinek örökségét ez az autó?