A leggyorsabban növekvő vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a fenntarthatóságra, mint elsődleges vállalati célra. A kutatás szerint ezek a cégek kimagasló arányban emelik ki a környezettudatosság fontosságát bővülésük hajtóerejeként, szemben a lassabban növekvő versenytársaikkal.
Az elemzés három markánsan megfigyelhető stratégiát azonosít: egyrészt a pénzügyi elköteleződés jelentős növelése, másrészt a fenntarthatósági szempontok mélyebb beépítése a vállalati kultúrába, harmadrészt pedig a teljes partnerekből álló ökoszisztéma aktív bevonása a fenntarthatósági kezdeményezésekbe.
A vezetők például fokozott együttműködésről számolnak be a vállalati menedzsment szintjén a fenntarthatósági projektekben, ami integráltabb vállalati működéshez vezethet. Felmerül a kérdés, hogy az ilyen vállalatok pontosan hogyan tudják kiterjeszteni hatásukat a beszállítókra és egyéb érdekelt felekre, valamint milyen eszközökkel és mechanizmusokkal képesek ösztönözni a változást a teljes szervezet és környezetük szintjén.









