Az Escape from Tarkov története hosszú fejlesztési múltra tekint vissza, melyet a Battle State Games, korábbi Absolute Software fejlesztők által alapított orosz stúdió indított el. Kezdetben egy korlátozott körű demóval, majd zárt alfával indult, mielőtt a szélesebb közönség számára is elérhetővé vált volna.
A játék színtere Norinsk, egy fiktív orosz régió, amely egyfajta gazdasági hídként szolgál Európa és Oroszország között. A régió összeomlását politikai és vállalati korrupció okozta, ennek nyomán különféle frakciók, köztük fegyveres szervezetek és fosztogatók harcolnak a túlélésért és az irányításért.
A játékosok többféle játékmód közül választhatnak: PMC-raidek során saját felszerelésükkel indulnak bevetésre, hogy a lehető legtöbb zsákmánnyal szabaduljanak ki, míg scav módban véletlenszerű felszereléssel léphetnek pályára. Külön PvE, gyakorló mód, illetve egy Arena mód is elérhető, melyek speciális kiadásokhoz vagy DLC-khez kötöttek.
Az Escape from Tarkov kiemelkedik összetett ballisztikai rendszerével, testreszabható karakterfejlődésével és túlélési mechanizmusaival, ahol a játékosnak figyelnie kell az élelemre, italra, felszerelésre, sőt, saját menedékét is fejlesztheti. A fejlődés számos módon érhető el küldetéseken vagy kereskedésen keresztül, amelyeket a komplex, törvényszerűen időről időre történő szerver-wiperek tesznek izgalmasabbá.
Különféle szervezetek, felszerelési szintek és változatos játékmódok között keresik a játékosok a helyüket egy olyan világban, ahol minden döntés kockázattal jár, és a végső cél mindig a sikeres kimenekülés.









