Képzeld el egy mágikus és modern világ keverékét, ahol a valóságtól elszakadt helyszíneken kell felfedezni az ismeretlent. A játék rejtélyekkel, kozmikus horror elemekkel és legendás videójátékok organikus, vezetés nélküli játékmenetével ötvözi a különböző műfaji elemeket. A háttérben valódi emberi konfliktusok és háborúk szimbolikája is megjelenik, így a világ atmoszférája baljós és elgondolkodtató.
Az akció-kaland során minden támogatás – mint például térkép vagy iránytű – hiányzik, ezért a játékosnak saját megfigyeléseire, hallására és az NPC-kkel folytatott beszélgetésekre kell hagyatkoznia. A történetvezetés diegetikus, vagyis minden információ a játéktéren belül, környezeti apróságokból, különös hangokból vagy a lakók szavaiból szűrhető le. Főhősünk családjának sorsát kutatva háború sújtotta területeken keresztül vezet az út, ahol a felfedezés és az önálló gondolkodás nélkülözhetetlen.
A harcrendszer különlegessége, hogy minden fegyver saját ritmust, súlyt és képességet kap; az ütközetekben pedig a stratégia és a kockázatvállalás ugyanolyan fontos, mint a reflexek. Az ellenségek nem respawnolnak folyamatosan, ezáltal a felfedezés élménye még hangsúlyosabbá válik, hiszen a visszaúton nem kell állandóan újabb ellenségekre számítani.
Zenei és hangulatbeli szempontból is frissítően kísérletező; a megszokotttól eltérő hangzásvilág mélyíti a világ komor, baljós hangulatát. Mindezt kiváló szinkronmunka és sokszínű karakterek egészítik ki, akik a történet során különféle rejtélyeket és érdekességeket fednek fel, miközben a játékos egyre jobban elmerül a díszletek mögötti történetekben.