Ebben a bemutatóban részletesen megismerhetjük, hogyan használhatók a legújabb mesterséges intelligencia alapú funkciók a Figma tervezőeszközben. A szerző bemutatja, hogy hol találhatóak ezek az eszközök, és mire érdemes figyelni egy frissítés vagy új felhasználói fiók létrehozása során, ha valakinek nem láthatók az újítások.
A különféle AI eszközök gyakorlati alkalmazását példákon keresztül magyarázza el. Feltárja, hogy a ‘First Draft’ valósághű felhasználói felület maketteket készít, automatikusan rétegezi és elnevezi az elemeket, valamint lehetőséget nyújt világos vagy sötét mód, színek, betűtípusok és egyéb beállítások alakítására. Felmerül a kérdés, hogyan segíti a kreatív munkát az AI, és mik az egyes eszközök korlátai a felhasználói élmény (UX) tervezése során?
További funkciók is előtérbe kerülnek: például a rétegek automatikus átnevezése, vizuális keresés ikonokra vagy design rendszer elemekre, interakciók automatikus hozzáadása a prototípushoz, tartalom gyors átírása vagy rövidítése, szövegek fordítása különböző nyelvekre, valamint háttérek eltávolítása képekből.
Megvitatható, mennyire gyorsan fejlődnek ezek az AI technológiák, és hogyan segíthetik vagy bonyolíthatják a tervezők munkáját. Külön érdekesség, hogy egyes eszközök – például az ismétlődő elemek új tartalommal való bővítése – mennyire felgyorsíthatják a napi folyamatokat. Felmerül a kérdés is: mennyire bízhatunk az AI javaslataiban, és mikor válik szükségessé a manuális utómunka?