Clair Obscur: Expedition 33 történelmi sikert aratott a Game Awards díjátadón, kilenc díjat is bezsebelve a tizenkét jelölésből. Ez a kivételes teljesítmény különféle érzelmeket és kérdéseket vet fel a közönség és a szakma részéről.
Egyes nézők azon tűnődnek, vajon jogos volt-e ennyi elismerés egyetlen játék számára, vagy szükség lenne bizonyos szabályokra a túlzott díjhalmozás megakadályozására. A diskurzus kitér arra is, vajon tényleg minden kategóriában a legjobb volt-e az Expedition 33, illetve hogy más nagyszerű játékokat nem szorított-e háttérbe ez a diadalmenet.
Az is izgalmas kérdésként merül fel, mennyiben változott a díjak jelentősége azzal, hogy egy-egy produkció több színészét is egyszerre jelölik, illetve hogy a játékokban mennyire emelkedett ki az egyéni tehetség hangsúlya. Felvetődik a gondolat: szükség lenne-e több színészi kategóriára, hogy minél több kreatív alkotó kaphasson reflektorfényt?
Külön megfigyelhető, hogy az indie kategória határai is elmosódnak, hiszen egyes független kiadók már közel akkora költségvetéssel dolgoznak, mint a nagyobb vállalatok. Mindeközben szó esik olyan kiváló előadásokról is, mint Jane Perry alakítása a Dead Take-ben, vagy Alex Jordan többszörös szerepe. A felvetett témák között szerepel az is, hogyan változhatnak a díjazási kategóriák a jövőben annak érdekében, hogy több tehetség kerüljön előtérbe.








