Képzelj el egy játékot, ahol személyes taktikai döntéseket kell hozni egy nyitott, állandóan változó pályán, tele veszélyes ellenségekkel és más játékosokkal! Az Exoborne egy újszerű extraction shooter, amely a zsáner jól bevált elemeit kombinálja néhány izgalmas újítással.
A játékosok különböző kasztokból választhatnak, amelyek mindegyike eltérő képességekkel rendelkezik – például láthatatlanság, dupla ugrás, vagy rövid időre aktiválható pajzs. A játékmenet kulcsa a zsákmányszerzés, a túlélés és az időben történő kivonulás, miközben a térképen folyamatosan változó időjárási események, ellenséges robotok, főellenségek és más, vérre szomjazó játékosok nehezítik a helyzetet.
Az Exoborne különlegessége, hogy a térképek folyamatosan, perzisztens módon működnek: a játékosok bármikor becsatlakozhatnak, lootolhatnak, harcolhatnak vagy éppen kimenekülhetnek, miközben a háttérben folyamatosan cserélődnek a résztvevők. Az időjárás, a szél, a pályán aktiválható rendszerek (mint például vihargenerálók), sőt még a mozgást segítő grappling hook és sikló is fontos szerepet kapnak, így a mozgás és az útvonalválasztás minden körben újszerű élmény.
A szóló játékosok számára kihívást jelenthetnek a csapatok ellen induló meccsek, és többek között kritika éri a különböző lőszer szintek közti erőviszonyokat is. A fejlesztők rendszeresen indítanak zárt teszteket, ahol a játékosok új pályákat és mechanikákat próbálhatnak ki, így az Exoborne folyamatosan fejlődik és bővül a közössége.
Felvetődik a kérdés, hogyan változtatja meg az időjárás és a perzisztens világ az ilyen típusú játékokat? Milyen szerepet játszik a teljes loot rendszer a feszültség fokozásában, és vajon mennyire képes a játékosokat a stratégikusabb gondolkodás felé terelni?