Az Eriksholm: The Stolen Dream egy különleges lopakodós játék, amely magával ragadó atmoszférát teremt egy skandináv ihletésű, járvánnyal sújtott városban. Az elbeszélés középpontjában egy visszatérő főhősnő áll, aki testvérével próbál újrakezdeni, miközben a titokzatos ‘szívhimlő’ minden lakót egyenlővé tesz a veszély és bizonytalanság érzetében.
A város rétegezettsége és életközösségei – a szegények, a középosztálybeliek és a gazdagok – közötti különbségek mind vizuálisan, mind játékmenetben hangsúlyosak. Az út során különböző karaktereket irányítva, egyedi képességeikkel kell eligazodni a folyamatos fenyegetettségben, menekülni a rendőrök elől, és megtalálni az eltűnt testvért.
A játékmechanikában nagy hangsúlyt kap a hallás és a látás: a mozgásunk okozta zaj és a fény-árnyék játék végig feszült izgalomban tart, miközben organikusan működő ellenségek, változó környezet és folyamatosan alakuló taktikák várnak ránk. Minden helyszín egyedi, aprólékosan kidolgozott, és segít elmerülni a komor, de néhol fanyar humorral átszőtt világban.
Eriksholm nem a megszokott fegyverarzenált kínálja: minden karakter limitált eszközkészlettel dolgozik, mégis rengeteg lehetőség rejlik az egyszerűségben. A hangulat meglepően nyugodt, nem erőltetik a stresszt – ez a nyugalmasság csendben, mégis intenzíven von be a játék világába.
Az összetett karakterinterakciók, részletgazdag városrészek, stratégiai kihívások és a letisztult, de folyamatosan fejlődő mechanika olyan témákat vet fel, mint az emberség, túlélés, társadalmi különbségek, valamint a hősiesség hétköznapi változatai egy különös járvány idején. Vajon képesek vagyunk-e helytállni olyan körülmények között, ahol mindenki egyformán sebezhető?