A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 9 perc

Enemy Zero: Sci-fi horror túlélőkaland a Sega Saturnon

A science fiction és horror műfaj keveredése, ahol a hallásodra kell támaszkodnod egy ellenséggel teli űrhajón. Az Enemy Zero filozófiai és érzelmi kérdések felvetése mellett igazi feszültséget is kínál.

1996-ban jelent meg a Sega Saturn platformra a Warp stúdió Enemy Zero című játéka Kenji Eno rendezésében, amely különös és atmoszférikus sci-fi horror kalandot kínál. A történet középpontjában Laura áll, aki váratlanul ébred fel egy űrhajón, elvesztett emlékeivel, miközben láthatatlan idegenek szállják meg a hajót. Az ismeretlen fenyegetés kezeléséhez a játékosnak pusztán hangokra hagyatkozva kell túlélni, és visszanyerni emlékeit.

A játékmenet kettőssége különleges élményt biztosít: az FMV kalandrészek logikai feladványokat és felfedezést kínálnak biztonságos környezetben, míg az FPS részekben a túlélést az intenzív hanghatások és az ellenség érzékelése határozza meg. Speciális eszközök, például újratölthető fegyver, kommunikátor és térkép is segítenek az eligazodásban, de a mentési lehetőségek és az energiakészlet korlátozott mivolta állandó feszültséget teremt.

A művészi zenei világról a világhírű filmzeneszerző, Michael Nyman gondoskodik, aki Angliában rögzítette a hanganyagot. A játék fejlesztése során több izgalmas fordulat történt, köztük platformváltás a PlayStationről a Sega Saturnra, valamint egy különleges, limitált kiadású verzió is napvilágot látott. Az alkotás nemcsak hangulatával, hanem egyedi narratív stílusával és nehézségével is kitűnik, amely mögött filozófiai kérdések is húzódnak, például az emberi lét értelme.

Az Enemy Zero egyedi kombinációja a klasszikus horror és sci-fi hatásoknak, miközben hangsúlyozza a hallás szerepét, valamint a bizonytalanságból fakadó feszültséget. Hogyan birkózik meg egy játékos a totális ismeretlennel és a korlátozott lehetőségekkel? Vajon sikerül újra kapcsolatba lépnie a legénység többi tagjával, és felülkerekedni a láthatatlan ellenségen?