2023. január 6-án egy tanító óriási traumát élt át, amikor egy első osztályos diákja megsérült egy fegyveres incidens során. Az esemény részletei között a tanúvallomás érzelmi súlya és a helyzet drámai fordulatai jelennek meg: a tanár emlékei közt kiemelkedik a diák arckifejezése, valamint a megdöbbentő pillanat, amikor felismerte, hogy életveszélyben van.
A tárgyaláson előkerülnek az intézményi felelősség kérdései: vajon megfelelően járt-e el az iskola vezetősége, amikor több tanár is jelezte a veszélyt, ám közbelépés nem történt? A tanár hitte, hogy a probléma eljut az igazgatóhelyetteshez, és számított intézkedésre, miközben a diákot kellett szemmel tartania a zsúfolt osztályteremben.
A keresztkérdések fókusza – többek között – az áldozat felelősségének vizsgálata, valamint az, hogy mennyiben lehetett volna másként eljárni. Az ügyben kiemelkedik, hogyan reagálnak a szereplők egy ilyen kritikus helyzetben, miközben a védelem igyekszik kétségbe vonni a tanár érzelmi megterhelését is, például magánéleti utalásokkal.
Az eset egyik legsúlyosabb tanulsága, hogy miként kerülhetett egy hatéves gyerekhez fegyver egy iskolában, és milyen következményei vannak az intézményi és egyéni döntéseknek ebben a helyzetben.








