Egy lelkes CRPG-rajongó osztja meg első benyomásait az Avernum 4: Greed & Glory című játékról, amely egy frissen megjelent szerepjáték a műfaj veterán fejlesztőjétől, a Spiderweb Software-től. Az írás kitér arra, hogy a játék a második trilógia első része, így új belépők számára is ideális lehet.
Érdekes újításként jelenik meg, hogy a világ már egybefüggő, így a játékos zökkenőmentesen mozoghat a városok és a külvilág között, valamint a karakteralkotás is gazdagabb lett választható háttértörténetekkel és egyedi küldetésekkel. Az új UI, valamint a technikai fejlesztések, elsősorban a nagyobb felbontású monitorok támogatása, kényelmesebbé teszik a játékélményt, főleg a régebbi részekhez viszonyítva.
Témafelvetésként előkerül, hogy a játék hogyan egyensúlyoz az újítások és a hagyományok között: például a harcrendszer jellemzően a korábbi epizódokból ismert megoldásokat követi, miközben fokozatos technikai frissítéseket kapott vizuális és mechanikai szinten is.
Külön figyelmet kap az is, hogy a történet egy nagy átalakuláson átesett világba helyezi a játékost, ahol új kihívások és összetett cselekmények várhatók. A bemutató több kérdést vet fel: vajon milyen új tartalmakat kínál a folytatás, hogyan befolyásolják a háttértörténeteket a választott karakterek, és elég izgalmas lesz-e a történet ahhoz, hogy kiemelkedjen a zsáner többi tagja közül?









