A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 12 perc

Első benyomás a Mind’s Eye-ról: Ígéretes ötletek, de félkész megvalósítás

A Mind's Eye új akció-kaland játék, amely különleges környezettel és izgalmas alapvető témákkal kecsegtet, mégis sok ponton hiányosnak, elnagyoltnak és ötlettelennek tűnik.

A Mind’s Eye nevű játékról szóló első benyomásokat és részletes játékmenet-bemutatót láthatjuk ebben az epizódban, amelyet Jake vezet. Az újonnan induló Build a Rocket Boy stúdió játéka már felkeltette a figyelmet, mivel a csapatban korábbi Grand Theft Auto-fejlesztők is dolgoznak.

A történetben Jacob Diaz-t, egy volt katonát irányítunk, aki a nem túl távoli jövőben, emlékeinek egy részét elveszítve próbál válaszokat találni a fiktív Red Rock City-ben, amelyet Las Vegas ihletett. Ez a futurisztikus város talán vizuális élményt nyújt, bár maga a világ nem nyitott, inkább csak látványos díszlet.

A játék szerkezete meglehetősen lineáris: autózás, harmadik személyű lövöldözés, mellékküldetések, minijátékok, néhány lopakodós rész és üldözés várja a játékost. A fegyveres harcrendszer azonban elavult, kevésbé izgalmas, és a mesterséges intelligencia csalódást keltően egyszerű. A drónpilóta lehetőség technikailag érdekes, de különösebb játékmeneti mélységet nem ad.

A mellékküldetések és a városon belüli szabad mozgás sem kínál túl sok változatosságot, és az autózás végső soron inkább csak időhúzásnak tűnik, főként mert a küldetések között gyakran hosszú, eseménytelen vezetés vár a játékosra. A teljesítménnyel (például képfrissítési ingadozásokkal) és vizuális hibákkal is találkozhatunk, ami különösen egy Unreal Engine 5-ös játéknál meglepő.

A videó izgalmas kérdéseket vet fel: hogyan lehet egy új, ígéretes stúdió terméke ennyire félkész élmény, még jelentős előzményekkel rendelkező fejlesztőkkel is? Mi hiányzik ebből a játékmenetből, amit más akció-kaland címek már rég alapként nyújtanak? Ezek a kérdések várnak válaszra az elemzés során.