Az idei Game Awards jelöltjeit kihirdették, ám a listákon több népszerű és innovatív játék is hiányzik, amelyekről a beszélgetés során részletesen szót ejtenek. A résztvevők minden fontosabb kategóriát végigvesznek, felvetve, hogy mely, jelölésből kimaradt játékokat tennék hozzá az adott díjhoz – különösen nagy hangsúlyt fektetve az indie fejlesztésekre, várva várt címekre és a sokszínű műfaji felhozatalra.
Érdekes kérdéseket járnak körül, mint például, hogy mi alapján válik egy játék igazán várttá, mitől lesz emlékezetes egy akció-kaland élmény, valamint hogyan lehet kiemelni egy független fejlesztés erényeit a nagyokkal szemben. A résztvevők személyes kedvenceket, alternatív díjazandókat is megneveznek, és fontos vitapontként jelenik meg, mely szempontokat tartanak igazán fontosnak egy díjazásnál: zenei világ, művészi irány, narratíva vagy éppen egyedi játékmenet.
Az elhangzó példákon keresztül betekintést engednek a játékvilág sokszínűségébe, és olyan elfeledett, különleges vagy éppen feltörekvő címeket is kiemelnek, amelyek mellett gyakran elsiklik a mainstream figyelem. A beszélgetés során szó esik nemzetközi fejlesztőcsapatokról, különböző platformokon megjelent vagy bejelentett játékokról is, felvezetve azt a dilemmát, hogyan lehetne igazságosabb és átfogóbb a jövőbeli jelölési rendszer.










