Az ANNO 117: Pax Romana játékában megtapasztalhatjuk a Római Birodalom aranykorának gazdasági, kulturális és politikai kihívásait. A birodalom egyes vidékein – például Latium termékeny földjein vagy Albian rejtélyes mocsaraiban – mi alakítjuk a tartományokat, szem előtt tartva a helyi sajátosságokat és a regionális eltéréseket.
Kormányzóként számos kérdés merül fel: vajon elfogadjuk-e a helyi hagyományokat, vagy inkább erősítjük a római identitást? A városi tervezés során mennyire befolyásolják döntéseinket a környezet, a lakosság igényei és a fejlesztések során felmerülő újítások?
A döntések súlya minden szinten érezhető: a gazdasági stratégiák (mezőgazdaság vagy iparosítás), a diplomáciai kapcsolatok (szövetségek, kereskedelmi útvonalak, konfliktusok) és a hitvilág (római vagy kelta istenek) mind befolyásolják a fejlődést. A játék mechanikái idővel egyre mélyebbre vezetik a játékost, újabb technológiák felfedezésére és saját kormányzati stílus kialakítására ösztönözve.
Érdekes dilemmát jelent, hogy a játék miként birkózik meg a hagyomány és innováció összeütközésével, hogyan alakulnak ki a sajátos kulturális identitások, és miként mozdítják előre vagy hátráltatják azokat a különböző választások. A tartományok fejlődése nemcsak a gazdasági, hanem a katonai stratégiák és a vallási hitek mentén is új irányokat vehet, miközben minden lépést figyelemmel kísér az uralkodó és a birodalom többi része.