Az elektromos közlekedés jövőjét egy szokatlan járművel vizsgálja a szerző: egy €15 000 értékű, négykerekű elektromos „teherautóval”, amely valójában jogilag egy kerékpár. Ez az innovatív megoldás nem igényel sem biztosítást, sem jogosítványt, és akár a kerékpárutakon is közlekedhetünk vele.
A jármű különlegessége, hogy bár úgy néz ki, mint egy miniatűr teherautó, hivatalosan elektromos rásegítéses kerékpárnak (EPIC) minősül. A pedálokat ugyan nem lánc hajtja, de a mozgásukhoz igazított elektromotor adja a meghajtást, négykerék-meghajtással és maximális, jogilag előírt 250 watt folyamatos teljesítménnyel. Ez felveti a kérdést: hogyan képes egy ilyen súlyos eszköz ennyi teljesítménnyel városi körülmények között is hatékonyan működni?
A bemutató során szóba kerülnek a szabályozási kihívások, valamint a kerékpár szokatlan vezetési élményei, és az, hogy a megállapított szabályok mennyire tudják lekövetni az új jármű-kategóriák megjelenését. A szerző teszteli a biciklit különféle terepen, majd felmerül a kereskedelmi felhasználás témája: valóban lehetséges, hogy egy ilyen jármű kiválthatja a városi áruszállítást végző furgonokat?
Felkeresnek egy futárcéget, ahol megosztják tapasztalataikat arról, hogyan teszi hatékonyabbá a városi kiszállítást egy ilyen eszköz, és milyen előnyökkel jár a forgalomcsökkentés, a légszennyezés mérséklése és a közlekedés emberközpontúbbá tétele. Az is szóba kerül, hogy a növekvő forgalom a kerékpárutakon új szabályozási és várostervezési feladatokat generálhat.