A világ legnagyobb kereskedelmi vásárában, a Kanton vásáron járunk, ahol az elektromos járművek (EV-k) forradalmi megoldásai és a jövő közlekedésének kulcstechnológiái állnak a középpontban. Kínai és más feltörekvő gyártók mellett hatalmas multinacionális cégek és startupok is jelen vannak, bemutatva legújabb technológiáikat és innovációikat.
A beszélgetés során érdekes kérdések merülnek fel arról, hogyan változott meg a piac földrajza: míg az amerikai vásárlók háttérbe szorultak, egyre több vevő érkezik Európából, Dél-Amerikából, Afrikából és Oroszországból. Szóba kerülnek a vámok hatásai, a globális logisztika alakulása, és az, hogy mindez mennyire érinti a világ nagy gazdaságait, például az Egyesült Államokat vagy Kanadát.
Bemutatnak izgalmas új elektromos teherautókat és városi járműveket, amelyek nemcsak személyszállításra, hanem például áruszállításra vagy városi szolgáltatásokra (hulladékszállítás, takarítás) is alkalmasak. Felmerül, hogy az észak-amerikai autóipar mennyire veszíti el a fogyasztói bizalmat, miközben Kínában az együttműködés, a megosztott fejlesztések és a piacra lépés rugalmassága dominál.
Kiemelt téma, hogy egyre olcsóbban válhatnak hozzáférhetővé az EV-alapú vállalkozások, például mobil kávézók vagy élelmiszert árusító utánfutók akár 1400 dollárért, és hogy nagy az igény világszerte a testre szabható, új technológiára. Kérdéses, meddig tudják más országok tartani a lépést Kína tempójával, illetve hogyan lehetne hatékonyabban együttműködni vagy tanulni a kínai példából.
A beszélgetők végig arra keresik a választ, hogy a vámpolitika, az újrarendeződő világkereskedelem és az energiaipari változások miként formálják a jövőt, valamint hogyan reagáljanak minderre a nyugati országok, hogy ne szakadjanak le a technológiai előnyben lévő ázsiai piacoktól.










