Enzo Ferrari emlékének fényében zajlik a forradalom: bemutatták a világ első, tisztán elektromos Ferrari modelljének technológiai részleteit. A Ferrarinál jelenleg mindenki arra kíváncsi, hogy vajon a rajongók és a sportautó-vásárlók is készen állnak-e az elektromos korszakra.
A gyár kulisszái mögé betekintést nyerhetünk, ahol megismerhetjük a négy villanymotor működését, amelyek elképesztő, több mint 1000 lóerős teljesítményt és példátlan nyomatékot biztosítanak. A videó felveti a kérdést, hogyan lehet egy ilyen teljesítményt kezelni, miközben az új 122 kWh-s, 800V-os akkumulátor-rendszer megfelelő hatótávot kínál, amely minden korábbi Ferrari fejlesztését felülmúlja energiasűrűségben.
Fontos szó esik a vezethetőségről is: rövidebb tengelytávval és alacsonyabb súlyponttal az elektromos változat is igazi Ferrari-érzést ígér. Mindezt a vadonatúj vázzal valósítják meg, amely nagyrészt újrahasznosított alumíniumból készül, innovatív felfüggesztéssel és elválasztott hátsó segédkerettel egészítik ki, új szintre emelve a luxust és a sportosságot egyaránt.
Izgalmas dilemma az elektromos Ferrari hangja is. A fejlesztők célja, hogy természetes, elektronikusan felerősített motorhangot hozzanak létre, megőrizve a márka érzelmi karakterét még a villanymotorok korában is. Vajon sikerül-e ötvözni a legendás vezetési élményt az új technológiával úgy, hogy a Ferrari szellemisége sértetlen maradjon?
A videó nem marad adós a sportautó-ipar tágabb kontextusával sem. Felmerül, hogy vajon a Ferrari kockázatvállalása bejön-e a tisztán elektromos szupersportautók piacán, ahol más neves gyártók – Lamborghini, McLaren, Porsche – óvatosabban haladnak.