Az elektromos autók hiánya a múlt évszázadban elsőre rejtélyes lehet, hiszen ma kulcsfontosságú technológiai fejlesztésként tekintünk rájuk. A videó egy időutazásra invitál, bemutatva, hogy már 1830 körül készült teljesen elektromos gépkocsi, sőt, az 1900-as évek elején az Egyesült Államokban minden harmadik autó elektromos meghajtású volt.
Érdekes kérdéseket vet fel arról, hogyan kaphattak akkora szerepet az elektromos járművek, majd miért veszítették el uralmukat. Megvizsgálja a gőz- és benzinmotoros autók akkori problémáit, valamint, hogy az elektromosság egyszerűségét miként használták ki a korabeli társadalomban, például városi nők körében.
A gyors fejlődést három kulcsfontosságú momentum törte meg: az önindító feltalálása, a Spindletop-i olajmező felfedezése és Henry Ford futószalagos gyártása. Ezek mind jelentősen olcsóbbá, elérhetőbbé és praktikusabbá tették a benzines autókat, miközben az elektromos járművekből lassan csak ipari eszközök maradtak.
A történet második felében a videó feltárja, hogyan tértek vissza az elektromos járművek: kulcsszerepet kapott itt a lítium-ion akkumulátor, melyet a Sony fejlesztett ki először fogyasztói elektronikához. Felveti azt a kérdést is, hogy mi okozta az elektromos járművek új generációjának áttörését, milyen technológiai és gazdasági akadályok nehezítették a terjedésüket, és hogyan váltak olyan cégek, mint a Tesla, a változás motorjává.
A mai helyzetet vizsgálva a videó kitér a lítium kitermelés környezeti árára, valamint a politikai és gazdasági akadályokra, amelyek lassítják a gyors elterjedést — különös tekintettel a kínai BYD termékeire és azok amerikai piaci jelenlétére. Felveti a kérdést, hogy vajon mikor lesz képes az elektromos autók infrastruktúrája és ára valóban versenyre kelni a benzines járművekkel, vagy ismét csupán történelmi kitérőről van szó?