Először is, a 2026-os Porsche Cayenne Electric teljesen új alapokról indul: nem csupán egy belső égésű modellt alakítottak át elektromossá, hanem egy vadonatúj, elektromos platformra fejlesztett szabadidő-autót mutatnak be. Az autó több figyelemreméltó technológiai újítást is felvonultat, amelyek közül kiemelkedik az induktív töltés lehetősége – a jármű feltölthető egy padon keresztül, egyszerűen ráparkolva, kábelek nélkül. Az ilyen rendszer gyakorlati kérdéseket is felvet: vajon mennyire biztonságos, mi történik esős időben, vagy ha valami útban van a töltés során?
Szembeötlő az is, hogy az elektromos Cayenne nem váltja le a hagyományos, benzines változatot, hanem párhuzamosan kínálják őket egymás mellett jó néhány évig. A dizájn is jelentősen átalakult, modernebb és áramvonalasabb, valamint a hátsó rész különleges, előbukkanó panelje akár plusz 15 mérfölddel képes növelni a hatótávot. Az aktív aerodinamikai elemek – például a mozgatható hátsó szárny és az első légbeömlő rostélyok, valamint a könnyen személyre szabható beltér – egyedi élményt kínálnak.
A belső térben figyelemreméltóak a nagyméretű, hajlított kijelzők, a testreszabható „mood mode”-ok, és természetesen a hátsó ülések kényelme is kiemelt szerepet kapott – kifejezetten a kínai piac igényeire gondolva. Megjelenik továbbá a kommunikációs fénycsík, amely különböző színekben reagál az autó működésére. Az autó a legújabb multimédiás és játékfunkciókkal is rendelkezik, a vezetési teljesítmény pedig lenyűgöző, főleg a Turbo modell esetében, amely 845 lóerős teljesítményre képes, 10 másodperc alatt eléri a negyedmérföldes távot.
A videó során számos gyakorlati és technikai részlet bontásra kerül: a kétoldali töltőportok jelentősége, a csomagtér variálhatósága, a különleges keréktárcsa opciók és a napfénytető fényáteresztésének szabályozása is fókuszba kerül. A bemutató alatt több kérdés is felmerül, a töltési sebességtől kezdve a hétköznapi használhatóságon át a hosszútávú ergonómiáig és a dizájn érdekességeiig, de a végső ítéletet a szerző még nem mondja ki.










