Az Elden Ring Nightreign újragondolja a Souls játékok hagyományait, amikor egy háromfős csapatnak kell együttműködnie, hogy legyőzze a játék elején álló, komoly kihívást jelentő első főellenséget, a háromfejű Trice Night Lordot. Már ez a kezdet is számos kérdést vet fel az elvárásokról, a csapatdinamikáról és a hagyományos Souls-féle játékélményről.
A játék izgalmas keveréke a roguelike és a soulslike műfajoknak: minden menetben három nap áll a csapatok rendelkezésére, hogy felfedezzék a térképet, statokat fejlesszenek, majd szembenézzenek az egyik Night Lorddal. A pálya statikus, ám a fontos elemek, ellenfelek és események minden alkalommal véletlenszerűen jelennek meg, így garantálva az újdonságot és a kihívást minden futam alkalmával.
Különböző, az eredeti Elden Ring osztályaira emlékeztető karakterosztályokon keresztül kínál egyedi képességeket, amelyek akár védelmi, akár támadó céllal alkalmazhatók, és érdekes kooperatív stratégiákat tesznek lehetővé. Tovább bonyolítja a küzdelmeket egy különleges, Fortnite-szerű „vihar”, amely összehozza a játékosokat és döntési helyzetek elé állítja őket.
A környezet interaktív, és a folyamatosan változó kihívások miatt nincs két egyforma menet. A gyors tempójú játékmenet, az új parkour képességek és a pálya titkainak feltárása ösztönzi a felfedezést, miközben a csapatmunka és a pontos kommunikáció kulcsfontosságú a sikerhez.
Bár az összhatás a veterán Souls játékosok számára valódi ünnep, felvetődnek kérdések arról, hogy mennyire lesz befogadó a szélesebb közönség számára, és vajon mennyire segítheti elő a hosszú távú támogatás és a folyamatos tartalombővítés a játék életben maradását. A kritika kitér az online funkciók, a matchmaking problémáira is, illetve megemlíti az egyjátékos mód nehézségét.