A videó szerzője saját élményeiből kiindulva meséli el, hogyan változott meg a véleménye az Elden Ring: Nightreign című játékról. Az első benyomások alapján úgy tűnt, hogy a játék tempója és hangsúlyai jelentősen eltérnek az eredeti Souls-játékok stílusától, különösen a pályatervezés és karakterépítés tekintetében.
Az új játék fő jellemzője a kötelező többjátékos mód és a battle royale-szerű felépítés, ami gyorsabb, célorientáltabb játékstílust igényel. A korábbi lassú, felfedezésre épülő tempó helyett a siker záloga a gyors pontgyűjtés, bossok legyőzése és az erősítés mielőbbi megszerzése. Ez a játékmechanika sokak idegenkedését váltotta ki, főként azok körében, akik a régi Souls-játékok megszokott lassú előrehaladásához ragaszkodtak.
Felmerül a kérdés, mennyire működik ez az új irányvonal a rajongók számára. Problémaként merül fel a hiányos kommunikáció a játékosok között, valamint a kezdeti kooperatív játékmód hiánya, amely változatosságot hozott a játékélménybe. A közös erőfeszítés, a stratégiák keresése és a gyors döntéshozatal mellett a játékosoknak alkalmazkodniuk kell a véletlenszerűen generált kihívásokhoz is.
Az is érdekes, hogy bár a játék eltér a klasszikus Souls-formulától, mégis visszaköszönnek azok a karakterépítési és harcmechanikai elemek, amelyek miatt a rajongók hosszú órákon át szeretik újrajátszani a From Software játékait. A szerző számára a Nightreign leghangsúlyosabb értéke az, hogy miniatűr speedrun-élményt nyújt, amely egyszerre igényel gyorsaságot és stratégiát, miközben minden futam új tervezést követel meg.
A videó körüljárja, hogy ezek az újdonságok hogyan hatnak a játékmenetre, mennyire tudják lekötni hosszú távon a játékosokat, és a további tartalmak (DLC) milyen új irányokat adhatnak még a Nightreign életciklusában.