Az előadás Stewart Vickers, alias SEO Jesus bemutatkozásával kezdődik, ahol saját tapasztalatain és esettanulmányain keresztül ismerteti, hogyan lehet egyoldalas weboldalakkal – főként mesterséges intelligencia által generált tartalommal – felforgatni az organikus Google-találatokat, gyakran nagy és erős oldalakkal szemben is.
Rávilágít arra, hogy a Google rangsorolási algoritmusainak változásai hogyan érintették a korábbi tartalomgyártási stratégiákat, különös tekintettel az úgynevezett exact match domainekre (kulcsszavas domainnevek). A prezentáció során számos példán keresztül elemzi, miként lehet akár filléres ráfordítással magas értékű, specifikus kulcsszavakra előre törni.
Kiemelt figyelmet szentel a mesterséges intelligencia szerepének a SEO szöveg létrehozásában, különböző automatizált weboldal építő és tartalomelemző eszközök használatának, és annak, hogy felgyorsult a SEO-hoz szükséges tartalomgyártási folyamat.
A beszámolóban szó esik az egyedi backlink stratégiákról, automatizált indexelésről, és egy újszerű, „Clickbomb” nevű forgalomgeneráló eljárásról is, amely látványos – ha rövid távú – helyezésjavulást eredményezhet.
Felmerülnek üzleti, etikai, illetve fenntarthatósági kérdések is: hosszú távon mennyire stabil ez a stratégia, érdemes-e csupán passzív jövedelemre építeni, vagy inkább az ügynökségi, aktív együttműködésen alapuló modell tekinthető fenntarthatónak?