A beszélgetés egy különleges horrorfilm, a Good Boy köré épül, amely egyedi nézőpontból, szinte teljesen egy kutya szemszögéből mutatja be a cselekményt. A rendező saját kutyájával forgatta le a filmet, ami önmagában is érdekes alkotói megközelítés.
A mű középpontjában az a kérdés áll, vajon a kutyák tényleg képesek-e érzékelni a természetfeletti világot, amelyet az emberek nem látnak. Felmerül az is, mennyire reális vagy művészi egy film végkifejlete, ha az alkotók a megszokottól eltérő élményt nyújtanak, akár kompromisszumok árán is.
A film rengeteget épít a hangulatra, a kutya alakítása kiemelkedően hiteles, és több résztvevő komoly érzelmeket érez iránta. Ugyanakkor a történetvezetés, a repetitív jelenetek, valamint a befejezés megosztóvá teszik a befogadói élményt – sok kérdés marad megválaszolatlanul, miközben számos hárítás, félrevezetés (red herring) kerül a néző elé.
Kiemelt témák még a gyász, a halállal való szembenézés, valamint az állathoz fűződő emberi kapcsolatok. A kommentátorok megvitatnak allegorikus és pszichológiai értelmezéseket is, valamint felmerül, mennyit ér egy technikailag jól elkészített, ám történetileg vitatható mű.