Manilában járhatunk a „Managing Asia” sorozat keretében, ahol a műsorvezető egy több mint százéves, mégis folyamatos átalakulásban lévő konglomerátum vezérigazgatójával beszélget. A cég története Leyte-szigetén, az abaka rost kereskedésével indult a 19. század végén, és ma már az energiaipartól a banküzletágon, ingatlanokon és infrastruktúrán át egészen a fogyasztói piacig szinte minden gazdasági területet lefed.
Az interjú során feltárul, hogyan befolyásolta a családi értékrend a vállalat folyamatos megújulását: vajon mit jelent családon belül a „parenting” üzleti értelemben, és hogyan lehet egyszerre őrizni a hagyományokat, mégis alkalmazkodni a gyors piaci változásokhoz?
Különösen aktuális kérdés a technológiai átalakulás: miért bukott el a kezdeti digitális transzformáció, és hogyan segített a pandémia abban, hogy nyitottabbá váljon a céges gondolkodás? Egyáltalán, lehet-e költséghatékonyan végigvinni egy vállalati „tech-forradalmat”, vagy ez egy szükségszerű, hosszú távú befektetés, melynek pénzügyi megtérülése nehezen számszerűsíthető?
Felmerül a diverzifikáció szükségessége is: a vezetés miként kezelte például a járvány okozta gazdasági visszaesést, és hogyan alakítják át portfóliójukat a fogyasztói és turisztikai szegmens irányába, például légikikötők, jelentős márkák, banki akvizíciók révén? Érdekes stratégiai kérdéseket érint a beszélgetés arról is, hogy a nagyvállalatnak mikor érdemes új piacokra lépni, miben segíthetnek a nemzetközi partnerségek, és mi a család szerepe a jövő generációs vezetők kinevelésében.
Bepillanthatunk továbbá a vállalatvezető közéleti szerepvállalásába is, hiszen szoros együttműködésben dolgozik a kormányzattal az ország modernizációján és gazdaságfejlesztésén. Végül szó esik a vezető személyes tanulságairól, hibáiról és arról is, hogy mit jelent ma emberi vezetőnek lenni a dinamikusan változó világban.