Az Electronic Arts (EA) 55 milliárd dollárért történt felvásárlása hatalmas hullámokat keltett a játékiparban és a játékosok körében. Sokan meglepődtek azon, hogy egy játékfejlesztő cég ekkora összeget érhet, miközben a piaci szereplők arról vitáznak, vajon indokolt-e ekkora értékelés.
Sok millenniumi és hagyományos játékos aggódik amiatt, hogyan befolyásolja majd a közel-keleti befektetői konzorcium felvásárlása az EA jövőbeni játékait – különösen a tartalom- és értékváltozásokat, illetve azt, hogy a játékos közösség mennyire őrizheti meg a megszokott élményeket.
Felmerül a kérdés, hogy a tulajdonosváltás után mennyire lesz meghatározó a monetizáció, és milyen irányba mozdul el a stúdió, például a mobilos játékpiac felé. A videojátékok jövőjével kapcsolatban is komoly dilemmák és várakozások jelennek meg, különös tekintettel a mikrotranzakciók terjedésére és a befektetői szemlélet dominanciájára.
Mindezt szélesebb társadalmi és üzleti kontextusba is helyezi a beszélgetés, párhuzamot vonva más területek, például a szórakoztatóipar eseteivel és a globális értékválságokkal. Izgalmas kérdések merülnek fel arról, miként kezeljük az eltérő értékrendű országok közötti együttműködést, illetve hogy egy üzleti befektetés mennyire vonható össze morális megfontolásokkal.