Ebben az értékelésben a Dying Light: The Beast fő újdonságai és sajátosságai kerülnek fókuszba. Az új, önálló rész ismét visszahozza a sorozat eredeti főhősét, Kyle Crane-t, aki ezúttal a Caster Woods nevű, sűrű erdőkkel és elhagyott falvakkal teli, hangulatos helyszínen próbál túlélni. A játék zsigeri közelharca és parkour rendszere továbbra is központi szerepet tölt be, de most megnövekedett fegyverválasztékkal és új túlélési mechanikákkal egészül ki.
Az összecsapások minden eddiginél intenzívebbek, mivel a fegyverek korlátozottan használhatók, a stamina menedzsment pedig állandó kihívást jelent. Az éjszaka beálltával a játékmenet teljesen átalakul, ilyenkor a gyorsabb és veszélyesebb volatiles zombik vadásznak a játékosra, így a lopakodás és gyors menekülések válnak létfontosságúvá. Az izgalmakat tovább fokozza az új ‘beast mode’, amely rövid ideig extrém erejű képességeket biztosít – ám ezt főleg végszükség esetén érdemes használni.
Hangulatosak a felfedezhető, félelmetes kunyhók, a napszakváltás hatására teljesen eltérő túlélési stratégiákra van szükség, emellett a világ vertikális elemei (sziklafalak, tornyok) mélyebb felfedezéshez adnak lehetőséget. A küldetések között katonai konvojokat támadhatunk meg, rejtett kincseket kereshetünk, vagy épp lopakodva próbálhatjuk kikerülni a szunyókáló zombikat.
A Dying Light: The Beast feszesebb és horror-orientáltabb, mint elődei. Ezúttal nem a folyamatos eszközbővítés, hanem a szűkösebb lehetőségek, a felfokozott feszültség és az óvatos felfedezés adják az élményeinek gerincét. Több oldalról vetődik fel a kérdés: hol húzódik a határ a túlélés és a hatalomvágy között egy zombi apokalipszisben?










