A Dying Light: The Beast című játékot egyedi módon mutatja be ez a kritika, amely a sorozat szellemiségének újjászületését és továbbfejlesztését hangsúlyozza. A cselekmény 13 évvel az előző részek után játszódik, főhősünk, Kyle Crane, az egykori Haran megmentője visszatér, hogy Európában egy új, veszélyes kihívással nézzen szembe.
A túlélő horror műfaj jól ismert elemeit vegyíti a játék, miközben az új helyszínek, például Caster Woods, és a fő- és mellékküldetések gazdag történetei új dimenziót adnak a karakterek útjának. Az elborult kísérletek eredményeként megjelenő kimérák és az ősi bosszú motivációja is összetetté teszik a játszható élményt.
Különösen nagy hangsúlyt kap az oldalszálak sokszínűsége, amelyek személyes drámákat, túlélési dilemmákat és emlékezetes mellékkaraktereket mozgatnak meg. A világ interaktivitása – a parkourtól az új harcrendszerig – lehetőséget ad a játékosoknak, hogy saját stílusukban élhessék át a játékot, miközben a fejlődés sokkal fókuszáltabb, lényegre törőbb, mint korábban.
Bár bizonyos játékmenet-elemek, például a grappling hook használata, kihívást jelenthetnek, a részletgazdag vizuális megvalósítás és a hangulatos környezet kárpótol minden hibáért. A végső kérdés pedig adott: vajon érdemes visszatérni ebbe a sötét, mégis élénk univerzumba?