A Dune: Awakening legutóbbi bétatesztje egyedülálló betekintést nyújt egy sivatagi túlélő-MMO világába, amelyet a Dűne-univerzum izgalmas elemei gazdagítanak. Az alkotók, a Funcom csapata, különös figyelmet fordítottak arra, hogy az Arrakis bolygó veszélyei – a hőség, homokviharok és óriási homokférgek – központi játékelemként jelenjenek meg.
A környezet bemutatása magával ragadó látványvilággal és erős hangulatokkal valósul meg, köszönhetően az Unreal Engine 5 technológiájának. A játékosok nemcsak vizuálisan élményszerű sivatagot kapnak, hanem olyan kihívásokat is, mint a folyamatos hidratáltság fenntartása vagy a túlélésért folytatott stratégiai tájékozódás a veszélyes terepen.
A karakteralkotás során szerepjátékos döntések elé állítanak, amelyek befolyásolják például a társadalmi osztályt, a kiképzés típusát és a dialóguslehetőségeket. Különleges figyelem jutott az RPG-elemekre, a karakterosztályokra, az egyedi képességekre és a fejlődési rendszerekre, amelyek új stratégiai lehetőségeket kínálnak még a műfajhoz kevésbé kötődők számára is.
A túlélési és építkezési rendszereket egyszerűsítették: a nyersanyaggyűjtés, tárolás és bázisépítés gördülékenyebben működik, mint sok más túlélőjátékban. Emellett az újítások egy része segíti azokat, akik munkásabbnak érezték a hasonló alkotásokat, például a gyors anyagszerzést vagy a bázisépítés rugalmasabb mozgatását.
Néhány fontos kérdés azonban nyitva marad: vajon a narratíva és az MMO-elem milyen mélységben fog megjelenni a teljes megjelenéskor? Lesz majd elég motiváció és jelentőség a játékosok közötti interakcióknak, a frakcióharcoknak és az endgame tartalmaknak? A technikai stabilitás szintén napirendre került, hiszen a teszt során néhány hiba és teljesítménybeli probléma is előjött, ezek megoldása kulcsfontosságú lesz a sikeres rajtnak.