Hogyan jelenik meg a Dűne univerzuma egy túlélő játékban? A bemutató részletesen ismerteti a Dűne Awakening világának hátterét, amely jelentősen eltér a klasszikus könyvektől: például a főszereplő hiányzik, ezért a bolygó sorsa is jelentősen módosul. Mire számíthatnak a rajongók egy MMO-túlélő játék formátumban, ahol nemcsak politikai vagy stratégiai veszélyek leselkednek rájuk, hanem a bolygó zord környezete is az életben maradás ellen dolgozik?
A szerző külön hangsúlyozza a játék világának ismerős, mégis idegen, misztikus hangulatát, valamint azt, hogy a túlélés kulcsfontosságú: az egyetlen igazán fontos erőforrás a víz, amit például vérből kell kivonni. Az ellenségek, a banditák és a sivatagi környezet együttesen teremtik a túléléshez szükséges folyamatos feszültséget.
Szó esik a játékmenet MMO-jellegéről, a szerverek működéséről és a bázisépítés, valamint a járművek fenntartása közötti egyensúlyról. Mennyire sikerül az online fókusz és a sűrű játékostömeg mellett megőrizni a Dűne könyvek izolált, fenyegető hangulatát? Ezekre a kérdésekre is ráirányul a figyelem a bemutató során.
Az alkotók a hagyományos craftolási és gyűjtögetési rendszereket is újragondolták, minimalizálva a felesleges adminisztrációt, hogy a hangsúly inkább a tervezésen, az expedíciókon és a világ felfedezésén legyen. Felmerül a kérdés, vajon az új rendszer mennyire képes fenntartani az izgalmat és a taktikai mélységet.
További érdekes pontok a frakciók, a PvP-harcok, illetve a világ különös veszélyei, például a homokféreg és a gyorsan változó környezeti feltételek. Az összkép dinamikus, de nem mentes a komolyabb kérdésektől sem: vajon a Dűne Awakening képes lesz önálló identitást kialakítani a zsáneren belül, és kielégíteni a rajongók elvárásait?