A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 29 perc

Dual GPU és keretgenerálás: a válaszidő és teljesítmény hatása játékokban

A videó mélyrehatóan elemzi, hogyan hat a keretgenerálás, különösen a Lossless Scaling Frame Generation, a játékok válaszidejére különböző hardvereken, játékokon és beállításokon.

Ez az anyag a játékgrafika egyik forró témáját, a keretgenerálást vizsgálja, a késleltetés mérésére összpontosítva. Egy különleges, fizikai hardveres mérőeszközzel tesztelték a Lossless Scaling Frame Generation (LSFG) hatását különböző GPU-kon és beállításokon, többféle játékban.

Felmerül a kérdés: vajon a hamis képkockák generálása mennyire növeli az inputkésleltetést, miközben látszólag javul a mozgások folyamatossága? Részletesen vizsgálják, hogy a különböző multiplikátorok (2x, 4x, egészen 20x-ig) és az FPS-korlátozás hogyan befolyásolja a válaszidőt és az élményt.

Bemutatásra kerül egy egyedi, dual-GPU felállás is, ahol egy másodlagos, akár régebbi grafikus kártya részfeladatokat vesz át, hogy mérsékelje a fő GPU terhelését. Kiderül, mely helyzetekben jelent előnyt ez a módszer, illetve mikor okozhat inkább problémát a késleltetésben.

A tesztekben olyan játékok jelennek meg, mint a Cyberpunk 2077, Marvel Rivals, Rainbow Six Siege vagy a Warhammer 40k Space Marine 2, amelyek segítségével megvizsgáljuk, hogy egyáltalán észrevehető-e a késleltetés növekedése, és mikor válik ez igazán kritikus szemponttá. Szó esik arról is, hogy fejlesztőként vagy játékosként mikor lehet érdemes alkalmazni a keretgenerálást.