Egy korszakalkotó japán szerepjáték, a Dragon Slayer útját és fejlődését követhetjük nyomon különböző platformokon keresztül. Az eredeti, 1984-es NEC PC-8801-es verzió kulcsfontosságú játékmechanikai újításokat vezetett be, például szabálymódosításokat, a HUD változásait és zenei fejlesztéseket.
Az összehasonlítás során érdekes módon láthatóvá válik, miként jelent meg a játék a Fujitsu FM-7, a Sharp X1, az MSX és az Epoch Super Cassette Vision gépeken, valamint később a GameBoy és a Sega Saturn rendszereken. Felmerül a kérdés, mitől tekinthető valódi RPG-nek a Dragon Slayer, illetve hogyan befolyásolta az RPG-műfaj fejlődését Japánban.
Külön érdekességet jelent a fejlesztés háttere, amelyben két különböző verzió versengett egymással, mielőtt kiválasztották volna a végleges változatot. Rámutatnak arra is, hogy a különböző portok milyen eltérő játékmeneti élményt és technikai megoldásokat kínáltak, valamint milyen hatással voltak az akkori játékosokra.
Felvetődik, vajon ha nem születik meg ez a játék, hogyan fejlődött volna tovább a japán videojáték-ipar, és megjelenhettek volna-e azok a szerepjátékok, amelyek ma meghatározzák a műfajt.










