A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 7 perc

Dragon Quest VII Reimagined: Klasszikus RPG új köntösben és modern rendszerekkel

A Dragon Quest VII Reimagined egyedülálló kreatív iránnyal és új játékrendszerekkel kísérli meg áthidalni a klasszikus és a modern RPG-k közötti szakadékot.

A Dragon Quest VII Reimagined bemutatja, hogyan lehet egy klasszikus, de vitatott hírű RPG-t úgy felújítani, hogy az egyszerre tisztelettel forduljon a múlt felé, miközben friss élményt kínál a modern közönség számára.

Az új, babaszerű művészeti stílus a világhírű Akira Toriyama emléke előtt tiszteleg, miközben a játék látványvilágát kézzelfoghatóbbá és részletgazdagabbá teszi. A fejlesztők fizikai babákat készítettek a karakterekből, amelyeket digitalizáltak, így a vizuális megjelenés egységesen bájos és „kézműves” hangulatú lett.

Bár a figurák és a környezet idilli, a történet jóval sötétebb hangulatú, mint amit a sorozattól megszokhattunk. A szereplők egy titokzatos, elhagyatottnak tűnő városba érkeznek, ahol mindenki eltűnt, és különös események láncolata indul el, amelyek során egy rejtélyes portál, egy várost fenyegető áradás és a múlt árnyai is feltűnnek.

A játékmenet modernizálása során főként a harcrendszer frissült: a régi szakmarendszer helyét egy új „moonlighting” rendszer vette át, amely a karakterek fejlesztésének rugalmasságát bővíti. Így az újragondolt küzdelmek egyszerre stratégikusabbak és könnyebben átláthatók a kezdők számára, mégis tartogatnak kihívásokat a veteránoknak is.

Érdekes kérdés, hogy miképpen lehet egy maratoni, időigényes klasszikust úgy átültetni a mai elvárásokhoz, hogy közben a központi hangulat és a sorozat öröksége se vesszen el – ezt a kérdést boncolgatja végig a bemutató, miközben betekintést enged a fejlesztők személyes motivációiba is.