A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 4 perc

Dragon Quest I és II HD-2D remake: nosztalgia és modernizmus találkozása

Megújult grafikával és nosztalgiával tér vissza a Dragon Quest első két része, különleges kérdéseket vetve fel a műfaj klasszikus stratégiáiról és karaktereiről.

A Dragon Quest I & II HD-2D remake új életet lehel a legendás JRPG-k klasszikus világába, káprázatosan színes látványvilággal és továbbfejlesztett 2D-s grafikával. A játék hangulata kifejezetten nyugalmas, a nosztalgikus felhasználói élményt a modern HD feldolgozás teszi izgalmassá még azok számára is, akik korábban nem játszottak az eredeti részekkel.

Különösen érdekes kérdéseket vet fel, hogyan működik a klasszikus egyfős harcrendszer napjaink összetettebb, több szereplős JRPG-ihez képest. Vajon mennyi stratégia marad a játékmenetben, és miképpen változtat a felújított változat a hagyományos, ismétlődő harcélményen?

Az elképesztően részletes szörnydizájnok és Akira Toriyama világhírű karakteralkotása újra középpontba kerülnek, a világ azonban nem csak a festői látvány miatt különleges. A készítők egyedi részletességgel formálják meg a főhősöket – például Moonbrook hercegnője, Peranel sajátos képességekkel és személyiséggel gazdagítja a történetet.

A remake különösen annak tükrében érdekes élmény, hogy történelmi sorrendben szinte lekövethető a JRPG műfaj fejlődése, az egyfős kalandozástól egészen az összetett szereposztásig. Felmerül a kérdés, hogyan is illeszkednek a mai elvárások közé a klasszikus elemek, illetve mennyire fognak eltérni ettől az új kiadások technikai újításai.