A Keeper egyedi hangulatú játékélményt kínál, ahol a megjelenését és stílusát szürrealista festmények ihlették. A látványvilág élénk és színes, ugyanakkor enyhe zavart kelt, amely a világépítés egyik kulcseleme.
Egy szó nélkül zajló, felhasználói felület nélküli játék, amelyben az érzelmeket és a történetet főként animációkon keresztül közvetítik. Ez a megoldás újdonságnak számít a Double Fine stúdiótól, hiszen eddig leginkább a humoros dialógusaikról voltak ismertek.
Az események egy poszthumán világban játszódnak, ahol egy magányos világítótorony és egy madár közös, felfelé vezető utat járnak be, miközben a körülöttük lévő, elhagyatott tájat kell újra életre kelteni.
A játékmenet alapja a felfedezés, a puzzle megoldás és az interaktivitás, mindezt lassú, meditatív tempóban. Az olyan játékmechanikák, mint az idő manipulációja vagy a test átalakítása, új szintet visznek a megoldandó helyzetekbe, miközben mindig marad egyfajta leheletnyi szomorúság és varázslat a háttérben.
Az egész játékot a metamorfózis és az átalakulás témája hatja át, amit változatos játékbeli képességek és mechanikák is tükröznek. Egy-egy szakaszban mindig elérhetővé válik egy új képesség, amely meghatározza az adott rész fő kihívásait.