A Doom: The Dark Ages minden eddiginél technikailag fejlettebb élményt nyújt PC-n. A játék új, szabadabb harcrendszert vezet be, szakítva az előző részek szigorú fegyverváltó és lőszer-menedzsment alapelveivel. Itt a játékosok maguk választhatják meg stílusukat, a hangsúly az agresszív közelharcra, parry-re és szabad fegyverhasználatra kerül.
Felmerül a kérdés, hogy mennyire üdítő vagy éppen ellentmondásos az a döntés, hogy a készítők drasztikus változtatásokkal szakítanak a sorozat eddigi hagyományaival. Az újítások meghatározzák a játékmenet ütemét, miközben a lineáris pályákat félig nyílt, titkokkal teli terepek váltják fel, ahol a játékos határozhatja meg a saját tempóját.
Kiemelt vitapont, hogy az új történet és tónus mennyire szolgálja a rajongók elvárásait. A karakterábrázolás, a sztori felépítése és a zenei háttér is komoly változáson ment keresztül, és sokat hozzátehet – vagy éppen elvehet – az élményből.
Izgalmas technikai oldalról a játék az IDTech 8 motorral működik, lenyűgöző optimalizációval és vizuális élménnyel – főleg Nvidia RTX 50 szériás GPU-val, DLSS 4 támogatással és Nvidia Reflex-szel. Felmerül a kérdés: vajon a látvány, a sebesség és az extra funkciók elég újdonságot jelentenek ahhoz, hogy mindez túlszárnyalja az előző részeket, vagy csak más típusú rajongók számára lesz igazán vonzó?