A Doom: The Dark Ages új fejezetet nyit a népszerű FPS szériában, látványos grafikai technológiákat és modern motorokat használva. Az ID Software idTech 8-as motorja teljes dinamikus megvilágítást, ray tracinget, valamint később érkező path tracing támogatást kínál. A benchmark során a játék különböző GPU-kon mutatja be teljesítményét, részletesen elemezve a különböző grafikai beállításokat és azok hatásait.
Érdekes módon a minőségi beállítások között alig van különbség mind teljesítményben, mind látványban, ami felveti a kérdést, hogy miért nem tapasztalható nagyobb FPS-növekedés alacsonyabb presetek használatával. Az is feltűnő, hogy az Nvidia legújabb GeForce 50 szériás kártyái helyenként rosszabbul teljesítenek elődeiknél, míg az AMD Radeon kártyák meglepően jól szerepelnek. A teszt során külön kiemelésre kerül a VRAM-kapacitás jelentősége, főleg a 8 GB-os és 16 GB-os modellek közötti játék közbeni teljesítményeltérések okán.
Külön szempont, hogy a VRAM-hoz köthető grafikai beállításokkal, textúra pool méretével vagy upscaling megoldásokkal hogyan fejleszthető a játékélmény. Megvizsgálják, a 4K textúra csomag hiánya mennyiben érinti a részletességet magasabb felbontásokon, illetve milyen megoldásokkal lehet kompromisszumokat kötni a mainstream GPU-k érdekében. Felmerül a kérdés, hogy a fejlesztők hogyan egyensúlyoznak a hardveres követelmények és a vizuális minőség között, különösen a széles körben használt 8 GB-os kártyák fényében.