A játékmenet folyamatosan bemutatja a Doom: The Dark Ages újdonságait és az előző részekhez képest történt változásokat. Az ismertetett fegyverek és harci mechanikák, mint a tankosabb Doom Slayer, a pajzs és a közelharc, egészen új taktikákat hoznak a sorozatba.
Érdekes kérdéseket vet fel az új pályadizájn, a felfedezés, valamint a titkos területek és gyűjthető tárgyak szerepe. A részletes pályák, titkos szobák és fejlesztési lehetőségek a felfedezés és kísérletezés örömét helyezik előtérbe. A könnyed kommentár rávilágít arra, hogyan oldja meg a játék a harc gyors tempóját a folyamatos mozgással és az akadályok kerülésével, miközben a klasszikus Doom élmény is megmarad.
Szó esik a látványról, hangzásról és teljesítményről is: a grafika és a vérgőzös effektek kiemelése mellett a zene hangulata, valamint a PS5-ös stabil futása is fókuszba kerül. A videó közben a Doom-sorozat múltja és a játékosközönség elvárásai is felmerülnek, különösen az, hogy mennyiben tud újat mutatni egy harmadik újragondolt rész, és hogyan viszonyul a mostani trendekhez.
A főszereplő mechanika változásai, a különböző fegyverek kombinációja, illetve a platforming vagy brawler (verekedős) percek mind új színezetet adnak a játéknak. Felvetődik, hogy ezek az újítások vagy a titkok utáni kutatás hogyan befolyásolják a játékélményt, anélkül, hogy feltárnák a végső megoldást vagy lezárást.