A Donkey Kong Bonanza újszerű mechanikával bővíti a legendás főhős kalandjait, melynek központjában a világ rombolása és az anyagok kölcsönhatása áll. A játék komplex rendszerén keresztül a pályák jelentős része lerombolható, de a pusztítás nem csupán öncélú: rejtett tárgyak, titkos helyszínek fedezhetők fel, egyedi kihívásokkal és jutalmakkal.
A formabontó anyagrendszer a harcokban is kulcsszerepet kap. Az ellenfelek különböző anyagokból állnak össze, így minden találkozás más-más stratégiai megközelítést követel: a keményebb anyagú szörnyeket csak bizonyos tárgyakkal lehet legyőzni, míg mások révén új ösvények nyílhatnak meg. A Bonanza ezenkívül sokféle puzzle-t kínál, amelyek kreatív megoldásokra ösztönöznek, és minden újabb pályaréteg friss mechanikákat vezet be.
A főhőshöz ezúttal Pauline társul, együtt haladnak lefelé a bolygó középpontja felé, változatos, tematikus pályarészeken keresztül. A sok átalakulás révén Donkey Kong különleges formákat ölthet – ezek azonban eltérő hasznossággal bírnak, ami érdekes kérdéseket vet fel a dizájn egyensúlyáról és a mechanikák jobb kihasználásáról. Más oldalról nézve, számos ötlet inspiráló, ám némelyik csak rövid szerepet kap, így a játék rejtett potenciálja folyamatosan jelen van.
Boss harcok, emlékezetes mellékszereplők, felfedezésre váró titkok és egy szerethető, meglepően szívmelengető történet bontakozik ki, ahol az idő szinte repül, míg a játékos elmerül a világában. Hogyan tud a pusztítás és az építés élménye egyensúlyt teremteni? Meddig tartható fenn a mechanikák frissessége? És vajon miként váltja be a Bonanza újító ígéreteit történetben és játékélményben egyaránt?