A Donkey Kong Bonanza az ismert szuperhősök platformjátékai közé emelkedik, ahol a fejlesztők komoly hangsúlyt fektetnek a kreatív pályatervezésre és az intenzív felfedezésre. Már az első percekben szembetűnnek a Super Mario Odyssey hatásai, de hamar világossá válik, hogy az új DK-kaland jóval kaotikusabb, destruktívabb és frissebb élményt kínál.
Nem sérti meg a Donkey Kong-sorozat hagyományait: ismét egy banánkészlet elvesztése indítja be az eseményeket, de ezt most egy különleges földalatti bányászkaland és új karakterek fűszerezik meg. A játék innovatív mechanikákat vezet be, mint például DK sajátos ütőereje, amelynek segítségével szinte bármit szétzúzhatunk vagy kiaknázhatunk a Voxil technológia által.
Az átalakulások – például Kong Bonanza, Zebra Bonanza és Ostrich Bonanza – új lehetőségeket nyitnak a játékmenetben, azonban néha kissé túl erősek, különösen az elején. A szintek tematikája változatos; minden egyes pálya új stílust és ötletet hoz be, ezzel folyamatosan fenntartva a játékos érdeklődését.
Külön kiemelhető a játék zenéje, Pauline dalai, illetve a gyűjthető Benandium drágakövek is, amelyek arra ösztönöznek, hogy alaposan feltérképezzük a világot. A kooperatív mód, az asszisztens funkciók és az extra tartalmak (művészetkedő, szobrász mód) mind hozzáadnak a változatos élményhez.
Bár technikailag is felvillanyozó a Switch 2-nek köszönhetően, előfordulnak kisebb kamerakezelési és teljesítménybeli problémák, főként intenzívebb jelenetek során. Mégis, a Donkey Kong Bonanza az utóbbi évek egyik legeredetibb és legszórakoztatóbb 3D platformer kalandját kínálja – tele vidámsággal, kreativitással és ismerős, mégis újszerű játékmenettel.