Kreatív erő és játékos kísérletezés jellemzi a Donkey Kong Bonanza fejlesztőcsapatát, amely már korábban is úttörő ötletekkel hívta fel magára a figyelmet. A régi, megszokott játékmenet teljes felülírása új irányt ad a franchise-nak, mindezt látványos, rombolásra kódolt karakterekkel.
Érdekes párhuzamok merülnek fel a Mario Odyssey-hez képest: míg a Mario játékok mozgása elegánsan precíz, addig Donkey Kong inkább kaotikus, ösztönös energiával szeli át a szinteket, véletlenül pusztítva maga körül. Részletesen sorra veszik a pályák szerkezetét, ahol titkos szobák, járatok, váratlan témák és inspirációk keverednek, némelyik mintha más franchise-ból származna.
A hangulat mindvégig változatos: elemi viharok, furcsa szörnyek és teljesen abszurd helyszínek mellett meghitt, zenés pillanatok is helyet kaptak. Felmerül a kérdés, hogy miért és hogyan merít ennyi ötletet, és miben különbözik ennyire egy megszokott Nintendo-játéktól.
Külön felhívja a figyelmet a mozgás szabadságára és a játék humorára, miközben elgondolkodtat, mi lesz a Mario-franchise 3D-s jövője a Switch 2 konzolon, illetve hogy az újítások mennyire változtatják meg a platformerek világát.