Milyen tényezők befolyásolják, hogy dinamikus vagy kondenzátoros mikrofont érdemes használni a dobfelvételeknél? Az előadó ismert példákat is megoszt, mint az AKG D19 vagy vintage Neumann mikrofonokkal szerzett tapasztalatokat, amelyek rávilágítanak a mikrofonok irányított mintázatának és hangnyomás-tűrésének jelentőségére.
Felmerül a kérdés, hogyan érdemes a dobfelvételben fellépő fázisproblémákat javítani: elegendő csak szemmel igazítani a sávokat, vagy inkább fül alapján kell finomhangolni az időzítést sample delay segítségével? Valóban létezik-e „tökéletes” fázis, vagy a hangzás sokszor fontosabb, mint a technikailag tökéletes megoldás?
Szóba kerülnek a különböző overhead elhelyezési technikák is – például a szimmetrikus távolság a pergőhöz képest és az XY elrendezés –, valamint ezek hatása a dobok sztereó képére, fázisára és a végső mix struktúrájára különféle stílusoknál. Az egyes megközelítések előnyeit és kompromisszumait is körbejárják, példákat említve a rocktól a jazzig.
Végül a mastering folyamat személyes jelenlétének előnyeit és hátrányait is részletesen kifejtik, kitérve arra, hogyan érdemes kommunikálni egy mastering mérnökkel, hogy a hallott problémák kapjanak csak kiemelt figyelmet, és ne az elméletileg javítható apróságok.










