Az alkotó arról mesél, milyen érzés volt úgy felnőni, hogy családja távol tartotta magát a Disney világától, miközben a legtöbb ember életében meghatározó szerepet játszottak a Disney-mesék. Felvetődik a kérdés: hogyan vált a Disney ilyen hatalmas kulturális erővé, és miért képes ekkora befolyást gyakorolni rajongóira?
A videó mélyebb elemzésbe kezd a Disney márka fejlődéséről, bemutatva, miként nőtt fel a cég a popkultúra egyik legnagyobb szereplőjévé, és hogyan terjesztette ki befolyását olyan franchise-okra, mint a Star Wars, a Marvel vagy a Pixar. Kiemelt téma, hogy a Disney miként alapozott a nosztalgiára és a gyermekkori emlékekre, illetve hogyan célozta meg generációkon átívelően a fogyasztókat.
Foglalkozik a cég módszereivel, amelyek révén szinte szektaszerű kötődést alakított ki a rajongókban. Részletesen bemutatja a Disney-parkokat mint ideológiai és pszichológiai tereket, ahol mindent gondosan megterveznek, hogy formálják a vendégek élményét és viselkedését. Felmerül a kérdés, hogy ezek a környezetek mennyire tükröznek egy idealizált, kívülről megkonstruált valóságot.
A szerző vizsgálja, mennyire tudatos a Disney felnőtt rajongók („Disney felnőttek”) létrehozása, és milyen stratégiákkal ösztönözte és normalizálta ezt a rajongói közösséget. Felvetődik, létezhet-e párhuzam a Disney, mint márka és egy kultikus vallási mozgalom között, illetve milyen társadalmi vagy pszichológiai igényeket elégít ki ez az összetartozás és a menekülés a valóságból.
A témákat etikai és társadalmi aspektusok is átszövik, foglalkozik a Disney munkakörülményeit érintő botrányokkal, illetve azzal, hogy a vállalat mennyiben tekint fogyasztóira valódi emberekként, vagy pusztán pénzügyi forrásként. A videó kérdések sorát veti fel arról, miért ragaszkodnak ennyire erősen emberek ehhez a fantáziavilághoz, és mennyiben formálja a Disney a kulturális narratívákat.